جهت خرید زرشک بصورت عمده با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09192258030

حجت اله محقق

 

در ایران میوه هایی وجود دارد و یا پرورش میدهند که مختص خود ایران است این بدین معناست که برخی میوه ها فقط داخل ایران میشود پرورش داد یا اگر در کشور دیگر پرورش داده شود به اندازه میوه های ایران طعم لذیذی ندارد.زرشک یک نوع از این میوه هاست که فقط در ایران کشت میشود و به کشور های دیگر صادر می‌شود. در خراسان جنوبی بیشترین مقدار کشت زرشک مشاهده می‌شود به طور تقریبی میتوان گفت که بیش ۹۵درصد زرشک در خراسان جنوبی کشت میشود.

 

زرشک دارای خواص درمانی است که میتوان به خونساز بودن آن ، برطرف کردن علائم خستگی ، تقویت روحیه و حافظه در افراد ، کمک به ایجاد نشاط و شادابی ، مناسب بودن برای زیبایی پوست و مو و…  اشاره کرد. زرشک ها انواع متعددی دارند که شامل:

زرشک بی دانه ، زرشک پفکی، زرشک دانه اناری، زرشک سیاه ، زرشک سیه کوهی، زرشک وحشی و زرشک هسته دار می‌باشد که هر کدام به خواص خاص خود را دارند. هرکدام از این زرشک ها قیمت مخصوص به خود را دارند. اگر در داخل اینترنت قیمت زرشک را بخواهید جستجو کنید برایتان نام زرشک با قیمت آن به شما نشان میدهد. به طور مثال قیمت زرشک پفکی اعلا ، قیمت زرشک پفکی درجه یک ، قیمت زرشک دانه اناری و….

 

 زرشک را میتوان هم در دسته میوه جات وهم در دسته گیاهان دارویی قرار داد.

زرشک را میتوانید به صورت تازه و یا خشک خریداری کنید. البته بستگی دارد به نوع مصرفتون دارد به طور مثال اگر کسی بخواهد برای خونسازی از آن استفاده کند بهتر است آن را تازه خریداری کند و آب آن را بگیرد.

زرشک ها به دو صورت سنتی و صنعتی خشک میکنند.

زرشک پفکی چیست؟ زرشکی که به صورت سنتی خشک شود را زرشک پفکی میگوند.

زرشک مهمترین محصولی است که صادر میشود. قیمت زرشک صادراتی باید مناسب باشد تا بتوان آنرا به کشور های دیگر صادر کرد.

کشور هایی زرشک از ایران خریداری میکنند عبارت اند از:

کشور های ناحیه خلیج فارس، کشور های اروپایی و کشور های آمریکایی

 

زرشکی که صادر میشود باید دارای خصوصیاتی باشند یعنی درشت باشد ، یکدست باشد ، زرشک دانه اناری مخلوط با آن را نداشته باشد ، قرمز خوش رنگ باشد و…

زرشک های صادراتی بر اساس زرشکی که صادر میشود قیمت های متفاوتی دارد به طور مثال قیمت زرشک پفکی اعلا با قیمت زرشک دانه اناری یکسان نیست. قیمت زرشک صادراتی در نیمه دوم سال مناسب تر است. زرشک مرغوب با بهترین قیمت را میتوان در بازار های ایران خردیداری کرد.

 

 

استان خراسان جنوبی چند نوع زرشک با توجه به ناحیه مد نظر به مردم ارائه میدهد به طور مثال زرشک بیرجند با زرشک قائنات متفاوت است. قیمت زرشک در شهری که تولید میشود ارزان تر از شهر های دیگر است. زرشک را از استان خراسان رضوی و جنوبی به دیگر کشورها صادر میکنند.