ذرت علوفه ای تخمیری بسته بندی شده دانه دار (پُر دان) جهت خوراک دام

ذرت علوفه ای تخمیری بسته بندی شده با کیفیت و بدون کپک زدگی

بسته بندی پرس شده و وکیوم شده با ماندگاری بالا (1 سال)

 

ذرت علوفه ای مزارع دزفولارسال به تمامی نقاط کشورپاسخ گویی :

6 صبح الی 12 شب

تمامی روزهای هفته

(حتی روزهای جمعه و تعطیل)

 

تماس ، پیامک ، واتس اپ :

09192258030

09166430435

 

چرا تهیه و مصرف سیلاژ ذرت علوفه بسته بندی شده ، باصرفه ، مطمئن و اقتصادی است ؟

سیلاژ ذرت علوفه ای یکی از بهترین خوراک ها برای انواع دام از قبیل گاو،گوساله،گاو شیری،گاو گوشتی،میش،گوسفند،شتر،شترمرغ و ... به حساب می آید و امروزه در سراسر جهان و کشور ایران مصرف سیلاژ ذرت علوفه ای بصورت بسته بندی شده ، روز به روز در حال افزایش است و یکی از عمده ترین دلایل مصرف این نوع سیلاژ ، تبعات مثبتی است که بسته بندی آن فراهم می کند . سیلاژ ذرت علوفه ای بسته بندی شده در بسته های 30 کیلوگرمی قابل عرضه میباشد.

          

1- عدم افت در تناژ و مقدار سیلاژ ذرت علوفه ای بسته بندی شده

 

2- پلاستیک سیلاژ ذرت علوفه ای بسته بندی شده ، مانع از عبور نور خورشید از وکیوم سیلاژ ذرت علوفه ای بسته بندی شده و در نتیجه شیرابه ذرت علوفه ای امکان خارج شدن نخواهد داشت .            

 

3- پرس کامل بسته بندی ، مانع از ماندن هوا در سیلاژ ذرت علوفه ای بسته بندی شده خواهد بود و درنتیجه ذرت علوفه ای فاسد نخواهد شد و از هدر رفتن آن جلوگیری می شود  

 

4- سیلاژ ذرت علوفه ای بسته بندی شده کاملا بهداشتی است و این مهم ، یکی از عمده ترین محاسن آن می باشد ، زیرا در تمامی مراحل بسته بندی ذرت علوفه ای بهداشت رعایت می شود .

 

5- ذرت علوفه ای بعد از برداشت به وسیله دستگاه چاپر،توسط دستگاه بسته بندی سیلاژ ذرت علوفه ای ،پرس و بسته یندی خواهد شد که در این عملیات دیگر نیازی به استفاده از ماشین آلات سنگین برای پرس کردن ذرت علوفه ای نیست و در نتیجه آلودگی های محیط اطراف به وسیله چرخها ، وارد سیلاژ (پاکت ) ذرت علوفه ای بسته بندی شده نمی شود.

 

 

6- سیلاژ ذرت علوفه ای بسته بندی شده کاملا سالم و بهداشتی است ، چون با پرس کاملی که بر ذرت علوفه ای اعمال می شود ، شرایط ایده آل سیلو یعنی همان شرایط بی هوازی سیلاژ ذرت علوفه ای فراهم می گردد و در نتیجه ذرت داخل بسته بندی ، کپک و قارچ نمی زند.

 

7- در سیلاژ ذرت علوفه ای بسته بندی شده ، شیرابه ، عصاره و مواد مغذی در بسته های ذرت علوفه ای باقی می ماند و به تبع آن ارزش تغذیه ای این نوع ذرت از بین نخواهد رفت .

 

8- سیلاژ ذرت علوفه ای در دستگاه به طور کامل و با قدرت 80 اتمسفر (بسته کوچک) و 180 اتمسفر (بسته بزرگ) پرس می شود و تمامی نقاط ذرت علوفه ای داخل بسته ها به طور یکسان تخمیر می شوند در نتیجه ذرت داخل بسته ها ، سیلاژ و تراکم یکنواخت و یکدست خواهد داشت .

 

9- در هر گوشه از دامداری و در دما و شرایط آب و هوایی مختلف میتوان ذرت علوفه ای بسته بندی شده را نگهداری کرد . سیلاژ ذرت علوفه ای بسته بندی ، بی نیاز از صرف هزینه برای احداث و راه اندازی سیلو و حتی انبار است و به راحتی به هر مکانی ذرت علوفه ای بسته بندی شده قابل حمل و جابه جایی است.

 

10- کیسه (بسته) های کوچک 30 کیلویی آماده شده ، برای دامداری های کوچک روستایی که نیاز روزانه کمتری به سیلو دارند، بسیار مناسب است.

 

11- بدون نگرانی از کپک زدگی و سوختگی که خصوصیات اغلب سیلوهای دامداری می باشد ، می توان سیلاژ ذرت علوفه بسته بندی شده را با سهولت در آماده نمودن جیره روزانه به دلیل وزن ثابت (کنترل میزان مصرف سیلو ) و بدون نیاز به وزن کشی مجدد و اطمینان از عدم افت وزنی به مصرف دامها رساند.

12- ذرت علوفه بسته بندی شده از کاه و کلش ارزانتر است و این درحالی است که از ارزش غذایی تقریبا مشابه با یونجه برخوردار است.

  

 سیلاژ ذرت علوفه :  

1.  بیشترین ماده خشک را به نسبت سایر گیاهان دارد.         

2.  خاصیت بافری پایین دارد.      

3.  دارای سطح مناسبی از کربوهیدارات های محلول در آب برای یک تخمیر رضایت بخش و تولید اسید لاکتیک کافی است. ( عمده ترین قند محلول در آب گیاه ذرت ، ساکارز است )        

4.  دارای ارزش غذایی بسیار بالا است .  

در ذرت علوفه بسته بندی شده به واسطه تقلیل PH در هنگام تخمیر و اسیدی بودن محیط ، سم زدایی برخی از ترکیبات به خودی خود انجام خواهد گرفت که در حالت عادی در سایر علوفه ها این سموم ممکن است وجود داشته باشند.

 

13- سیلاژ ذرت علوفه می تواند تا 70 درصد ماده خشک مصرفی را تشکیل دهد ، بدون آنکه در تولید شیر و گوشت خلل ایجاد شود.    

ذرت علوفه دارای ویتامین های E , سلنیم فراوان می باشد ، که اهمیت زیادی در تامین ایمنی ، سلامت ، باروری و تولید مثل حیوان دارد.       

14- سیلاژ ذرت علوفه 25 درصد از یونجه (25 درصد) انرژی بالاتری دارد .      

 

15- استفاده از سیلاژ ذرت فرآوری شده ، می تواند الیاف موثر بیشتری به جیره کاملا مخلوط (TMR) اضافه کند. این نوع علوفه می تواند خوش خوراکی جیره را بهبود و قدرت انتخاب گاو را کاهش دهد ، ضمن آنکه تولید شیر را از 3 تا 8 درصد افزایش می دهد.    

 

16- سیلاژ ذرت علوفه به دلیل تولید اسید لاکتیک فراوان ، سیلاژی خوشمزه با بو و طعمی خوب ، با ایجاد بهبود در درجه هضم ذرت علوفه و حفظ ماده خشک علوفه به تولید بالاتر شیر و گوشت می انجامد.       

 

17- تخمیر علوفه سیلو شده با تغییرات بیوشیمیایی همراه است . باکتری ها و قارچ های مزاحم ، قند علوفه را تجزیه و به اسیدهای نامناسب ، آب و گاز کربنیک تبدیل می کنند . اتلاف ماده خشک سیلاژ به ویژه در گرانی علوفه می تواند برای گاو داران و گله داران گوسفند بسیار زیان آور باشد. بیشترین درصد از دست رفتن ماده خشک سیلاژ در طول دوره تخمیر پیش می آید . سیلاژ بسته بندی شده بهترین روش برای کوتاه نمودن دوره تخمیر و رسیدن به تخمیر کامل و صحیح در کمترین زمان و بهترین کیفیت ممکن است .   

 

18- کپک زدگی ، فساد سیلاژ ، وجود آمونیاک ، اسید بوتریک و حتی اسید استیک ، سبب آشفتگی دستگاه گوارش ، افت تولید ، سقط جنین ، کاهش بروز علائم فحلی و نهایتا ، سیلاژ را بد بو و بد مزه می کند و گاوها چنین سیلاژی را به اندازه نیازشان نمی خورند . سیلاژ بسته بندی شده با مدیریت روند تخمیر و عمل آوری بهداشتی و فاقد هر گونه آلودگی ، این توان را دارد که قارچ ها ، کپک ها و میکروبهای فاسد کننده سیلاژ را هرچه زودتر از کار بیندازد و سیلاژی خوشبوتر و خوشمزه تر از سیلوهای زمینی در اختیار دامداران قرار دهد.

 

19- خوب کوبیدن و خارج کردن سریع هوا از لابلای ذرت علوفه چاپر شده به خوبی از عهده سیلاژ بسته بندی شده بر می آید ، چرا که بلافاصله پس از حمل ذرت به کارخانه ، زیر محفظه واکیوم دار قرار گرفته و بعد از تخمیر کنترل شده که حدود چهار هفته به طول می انجامد ، تحت پرسهای سنگین ، قالب گیری و بسته بندی گردیده و برای حمل و ارسال به آدرس مشتری آماده می شود .        

 

20- هدف نهایی در استفاده از سیلاژ، دستیابی به خوراک سالم ، ارزان قیمت و خوش خوراک برای تولید شیر و گوشت و حفظ تندرستی دام است . در سیلاژ بسته بندی شده بوی بد و نامطبوع غایب بوده و حتی بوی تند سرکه که مربوط به اسید استیک است به مشام نمی رسد. شرایط درست تخمیر و فرآوری در تولید سیلاژ بسته بندی ، مانع تبدیل قند علوفه به اسیدهای ضعیف تر مانند اسید بوتریک و اسید استیک ، آب و گاز کربنیک می گردد ، بدین ترتیب از اتلاف انرژی و پساب زیاد جلوگیری می گردد .         

 

21- تولید اسید مناسب با حجم بالا ، برای یک تخمیر سریع و دلخواه با الگوی مناسب ضروری است ، اما تولید هر اسید دیگری بجز "اسید لاکتیک" می تواند سبب کندی تخمیر ، کاهش ماده خشک و تخمیر غیر مطلوب و معیوب شود . مناسب ترین باکتری در شرایط مساعد سیلو آن است که بتواند در حجم بالا حتی در علوفه هایی که ماده خشک نامناسب دارند ، عمدتا اسید لاکتیک در حجم بالا تولید نماید . در سیلاژ بسته بندی به لحاظ آنکه همه چیز در کنترل دقیق می باشد ، این کار عملی و امکان پذیر می باشد .      

 

22- سیلاژی که خوب تولید و فرآوری شده باشد ، باید بتواند بیدرنگ پس از محفوظ ماندن از هوا و اکسیژن ، روند تخمیر را آغاز و با پایین آوردن اسیدیته در طی 10 روز تولید حجم عظیم و انبوهی از اسید لاکتیک را آغاز نماید .        

 

23- در سیلوهای زمینی و رایج ، اغلب با توجه به شدت و ضعف مدیریت ، فراهم نمودن و به اصطلاح بستن سیلو و شرایط آب و هوایی منطقه و شرایط نگهداری و استفاده از سیلو ، 30 تا 40 درصد سیلاژ افت خواهد کرد و از بین می رود که این خود خسارت بسیار بزرگی به دامدار محسوب خواهد شد .  

         

24- سیلاژ دارای اسیدهایی است که اسیدهای معده را تقویت کرده و باکتری های موجود در آن ، مواد سخت مانند سلولز و پنتوزان را سریعتر هضم می کند و تا حدی قابل توجه کمک به افزایش شیر می کند.

         

25- در سیلاژ از هر گرم شیره تولید شده از علوفه بیش از 100 میلیارد باکتری به وجود می آید. در یک مقایسه در خصوص قابلیت هضم متوجه خواهیم شد که سیلاژ از قابلیت هضم بسیار بالایی برخوردار است :      

1. قابلیت هضم علوفه خشک با کیفیت 61%

2. قابلیت هضم کاه گندم  42 %  

3. قابلیت هضم دانه ذرت 90 %

4. قابلیت هضم سیلاژ خصوصا سیلاژ ذرت علوفه  71 %         

          

26- سیلاژ ذرت سهم زیادی از بخش علوفه ای جیره گاو شیری و غیر شیری (گاو گوشتی ، گوساله از شیر گرفته شده ، گاو خشک ، تلیسه و گوسفندان پرواری ، داشتی و قوچ نر تخمی ) را به خود اختصاص می دهد ، به طوریکه بیش از 50 درصد ماده خشک علوفه جیره گاوهای شیری و 25 درصد ماده خشک گاوهای خشک و تلیسه ها به سیلاژ ذرت اختصاص دارد.

 

 

27- سیلاژ ذرت یکی از بهترین و ارزان ترین غذاهای دامی است. ذرت سیلو شده را تمام حیوانات با میل و اشتهای فراوان میخورند  و در زمستان بهترین خوراک برای گاو شیری ، گاو گوشتی و گوسفند می باشد.